Filmklub

Havi rendszerességgel tartunk érzékenyítő filmbemutatókat, amelyek során örökbefogadással, illetve élet- és családvédelemmel kapcsolatos mozifilmeket közösen nézünk és vitatunk meg. A vetítések meghívottjai elsődlegesen a nálunk örökbefogadásra jelentkező házaspárok és a kérdéssel foglalkozó szakemberek (pszichológus, gyermekvédelmi szakember, jogász, szülész-nőgyógyász). Ezeken a filmklubokon az örökbe fogadni szándékozó házaspárok nemcsak mentálisan készülhetnek fel a gyermekvállalásra, hanem fejlődéslélektani ismereteket és nevelési tanácsokat kapnak, valamint jogilag is tisztába kerülhetnek az örökbe fogadás menetével.

 

ONLINE ALFA FILMKLUB

 

2022. 

2022-ben is folytatódnak a havi rendszerességgel online megrendezett érzékenyítő filmklubjaink, ahová elsősorban az Alfa Szövetségünknél örökbefogadásra várakozókat várjuk sok szeretettel.

A filmek és a Zoom / Skype – beszélgetések linkjét mindig az aktuális filmklub előtti héten küldjük el emailben. Előzetes jelentkezés minden alkalommal szükséges!

 

2022. július 23-án online Alfa Mozink műsorán az „INSTANT CSALÁD” c. film, várunk minden érdeklődőt 18:00 órai kezdettel

Az író-rendező Sean Anders (Megjött apuci filmek) életéből merített valós események inspirálták a filmbéli Ellie és Pete történetét. A sikeres pár abból él, hogy házakat újítanak fel, és így adják el ezeket. Amikor felmerül a családalapítás ötlete, megrettennek a gondolattól, hogy már „vén szülék” lesznek, mire a gyerekük diplomázik, és viccből felmerül, hogy mi lenne, ha örökbe fogadnának egy 5 éves gyermeket, és úgy tennének, mintha már öt éve szülők lennének. Amikor azonban komolyan foglalkozni kezdenek a kérdéssel, találkoznak három testvérrel, köztük egy lázadó 15 éves lánnyal, akkor egyik napról a másikra nulláról három gyerekre tesznek szert. Így aztán Pete-nek és Ellie-nek azonnal meg kell próbálnia, hogyan is kell viselni a szülői felelősséget annak érdekében, hogy végre igazi, szerető családdá válhassanak.

 

2022. június 25-én online filmklubbunkban „Az örökbeadás” (Nowhere Special), című 2020-ban készült amerikai-olasz-román drámát beszéljük meg.

A korábban Oscar-jelölt Uberto Pasolini (Alul semmi – a legjobb film-jelölés, 1998) megható, új filmjében most a szeretet erejéről mesél.

A harmincas évei közepén járó egyedülálló apa, John (James Norton) a lehető legtöbbet szeretné a kisfiának nyújtani. Amikor a férfi megtudja, hogy súlyos betegsége miatt csupán néhány hónapja van hátra, kétségbeesett keresésnek indul, hogy új szülőket találjon, és biztosítsa a gyermeke jövőjét az ő halála utáni időkre is. A szívbemarkoló és felemelő alkotásban egy írországi, egyszerű munkás mutat példát sokaknak felelősségtudatból, önzetlenségből és a szeretet erejéből. A valós események nyomán készült film a Velencei Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában debütált, majd számos díjat nyert.

 

Február 19-én, szombaton 17 órakor sorra kerülő Skype-os filmklubon a GATTACA című filmet beszéljük meg.

A film „valamikor a közeljövőben” olyan társadalomban játszódik, amelyben a gyermekek túlnyomó többsége mesterséges megtermékenyítés útján, a lehető legjobb genetikai tulajdonságú zi-
góta kiválasztását követően születik. Vincent Freeman (Ethan Hawke) szülei a természetes fogantatást választják. Gyermekük megszületését követően az elvégzett genetika vizsgálat fiatalkori szívbetegség keletkezésének 99%-os kockázatát, és összességében 30,2 éves várható életet vetíti előre. Vincent szülei következő gyermekük, Anton esetében már a kor szerint bevált és mindennapos, genetikai szűrést követő mesterséges megtermékenyítést választják. Gyermekkoruk során Anton mindenben felülmúlja Vincentet (egyetlen alkalomtól eltekintve, mikor versenyt úsztak – Vincent rendszeresen alulmaradt, de ez alkalommal legyőzte testvérét és megmentette a fulladástól).

A film által vázolt társadalomban – bár ez törvénytelen – az embereket
genetikai szűrés alapján választják ki a magas kvalifikációt igénylő, magas presztízst jelentő munkákra. Akik nem felelnek meg a kívánal-
maknak (‘invalidok’, ‘selejtek’), csak alsóbbrendű munkát végezhetnek. Vincent természetesen az utóbbi kasztba tartozik. Bár gyermekkori vá-
gya az űrutazás – a filmben felvázolt társadalomban csaknem minden-
napos esemény űrexpedíció indítása -, csak takarítói munkát vállalhat. Vincent szembeszáll sorsával: személyiséget cserél Jerome Eugene Morrow-val (Jude Law), aki tökéletes genetikai adottságokkal rendel-
kezik, de egy baleset miatt gerincvelő-sérülést szenvedett és deréktól lefelé megbénult. Vincent „megvásárolja” Jerome teljes identitását. Ez neki nemcsak sok pénzbe, de egyéb áldozatokba is kerül: rövidlá-
tása miatt kontaktlencsét kell viselnie. Folyamatosan kell gyakorolnia jobb keze használatát is (hiszen egy „tökéletes” ember nem lehet bal-
kezes), és át kell esnie egy végtaghosszabbító műtéten, hogy Morrow testmagasságát elérje.  Jerome kitűnő genetikai adottságaival Vincent felvételt nyer a hatalmas Gattaca Aerospace Corporationnál, eltökéltsége révén mint a legkitűnőbb űrnavigátor végzi el a kiképzést.
Az űrhajó indulása előtt Vincentet még egy váratlan orvosi vizsgálatra
rendelik. Ekkor nincs nála Jerome mintája, vonakodva bár, de leadja a
kért vizeletmintát. A lebukás szinte bizonyos. A vizsgálatot végző dr.
Lamar megjegyzi: „Ami a jövőt illeti: jobbkezes emberek nem fogják a bal kezükkel”. Lamar doktor feltehetőleg végig tudott Vincent meg-
változtatott identitásáról, de csodálta a kitartását, eltökéltségét és szor-
galmát, és most meghamisítja a vizsgálat eredményét, hozzásegítve, hogy a főhős űrhajósként beteljesíthesse álmát – nem törődik a geneti-
kai előítéletekkel.

 

MINDENKI TUDJA

című filmmel kezdjük az idei Filklubunkat 2022. január 22-én

A kétszeres Oscar-díjas rendező, Asghar Farhadi (Nader és Simin –
Egy elválás története, Az ügyfél) most először forgatott nemzetközi
stábbal. A Mindenki tudja az eddigi legnagyobb költségvetésű filmje,
amely a jól ismert színészek mellett a spanyol filmgyártás
legnagyobbjait vonultatja fel, köztük Jose-Luis Alcaine operatőrt és
Sonia Grande jelmeztervezőt, Pedro Almodóvar állandó alkotótársait.
A film vágója Hayedeh Safiyari volt, aki Farhadi Oscar-díjas munkáin
is dolgozott. A feszes thrillerben Laura (az Oscar-díjas Penélope Cruz
– Vicky Cristina Barcelona) testvére esküvőjére utazik vissza
családjával Buenos Airesből spanyolországi szülőfalujába. Az este
során azonban olyan események történnek, amelyek alaposan
felforgatják az életét, és választás elé kényszerítik férje (Ricardo Darín
– Eszeveszett mesék) és egykori szerelme (az Oscar-díjas Javier
Bardem – Nem vénnek való vidék) között.

 

 

2021.

 

2021.10.16-án szombaton a „The Shunning” című filmet tűztük a filmklub műsorára

Az ifjú Katie Lapp mindig is többre vágyott az életben annál, mint amit az amish közösség szigorú szabályai előírtak számára. E különös életmódot folytató vallási közösségben az énekeskönyvön kívüli dalok éppúgy tilosnak számítottak, mint a gitár, amelyet a tilalommal dacolva Katie a szénapadláson elrejtve őriz. Egy nap egy titokzatos „angol” hölgy érkezik Hickory Hollowba, hogy felkutassa egykor örökbe adott lányát, és Katie szülei után kérdezősködik, akik azonban úgy érzik, Katie érdekében továbbra is titkolniuk kell származásának igaz történetét. 

 

ALFA MOZIKLUBUNK következő alkalmára július 31-én,
szombaton 17 órai kezdettel kerül sor, melyen a „Titkok és hazugságok” című

1996-ban bemutatott, Mike Leigh által rendezett, öt Oscar-díjra jelölt, angol filmdrámát nézzük, majd beszéljük meg: 

Cynthia az ötvenes éveiben járó munkásasszony élete csalódások sorozata. Utcaseprő lányával, Roxanne-nal él London külvárosában. A nőnek egyetlen öccsét az anyjuk halála után saját gyerekeként nevelt fele. Maurice-ból sikeres fotós lett, az egyik előkelő negyedben él feleségével, és már évek óta nem találkozott a testvérével. Egy napon Cynthiát felhívja telefonon egy Hortense nevű nő, és azt állítja, hogy az ő lánya, akit látatlanul nevelőszülőkhöz adott, és most találkozni szeretne vele. A hír sokkolja Cynthiát és vele együtt az egész családot…

 

Az ALFA MOZIKLUB következő alkalmára július 3-án, szombaton 17 órai kezdettel kerül sor. Ezúttal „A SZÍV BAJNOKAI” című amerikai játékfilmről beszélgetünk.

A film tartalma:
Michael Oher (Quinton Aaron) élete nem könnyű. A hajléktalan fekete bőrű diákot nem akarja átvenni a jó hírű gimnázium, mivel a teszteken nagyon rosszul teljesít. Senki nem tudja róla, hogy az anyja drogfüggő, az apját pedig megölték. Amikor a kis S.J. összebarátkozik vele, Leigh Anne (Sandra Bullock) felkarolja és befogadja a családjukba. Michaelről hamarosan kiderül, hogy nem is olyan ostoba, ráadásul remek focista. A család mindent latba vet, hogy a fiú életét rendbe hozza, és még arra is készek, hogy örökbe fogadják.

 

OKTÓBERI BABA – 2021. május 8-án 17 órakor

Hannah 19 éves egyetemista, aki epilepsziában, asztmában és depresszióban szenved. Egy főiskolai fellépésen, az első színészi fellépésekor hirtelen elájul a színpadon. Rengeteg orvosi teszt után Hannah találkozik a szüleivel, és egy orvossal abból a kórházból, ahol Hannah apja dolgozik. A doktor részleteket idéz fel Hannah életéből, amely felfedi, hogy Hannah elveszettnek és feleslegesnek érzi magát. Az orvos szerint ezek az érzések és betegségek arra vezethetők vissza, hogy Hannah-t abortálni akarták.
Mikor Hannah megtudja, hogy őt valójában örökbe fogadták, ráadásul egy sikertelen abortusz túlélője, szívében sokféle érzés kavarog. Zavarodott, mérges, kétségbeesett. Legjobb barátját keresi fel, Jasont, hogy tanácsot kérjen tőle. A beszélgetés során eldönti, hogy megkeresi szülőanyját. Jason meghívja Hanna-t, hogy tartson vele és a barátaival egy utazásra New Orleans-ba, Louisianába a tavaszi szünet során. Hannah apja, Jacob Lawson nem akarja elengedni lányát a betegsége miatt. Azt mondja, bízik abban, hogy lánya jó döntést fog hozni, függetlenül apja véleményétől. Hannah úgy dönt, hogy elmegy az utazásra, mert meg akarja találni a válaszokat arra, hogy ki is ő valójában. Olyan utazásra indulnak, amelynek során Hanna szülőfalujába is eljutnak. Éjszaka a szállodában Jason barátnője, Alanna bántó dolgokat mond Hannah-nak, aki ezek után úgy dönt, hogy otthagyja őket. Jason úgy határoz, hogy segít Hannah-nak megkeresni a kórházat, ahol született. Mikor megtalálják, kiderül, hogy már évek óta üres és bezárták. Hannah felfeszíti a hátsó ajtót, mely miatt letartóztatják őket. A rendőr azonban elengedi, miután Hanna elmondja az okát annak, hogy miért törtek be a kórházba. A rendőr ráadásul át is adja a nevét és a címét annak a nővérnek, aki aláírta Hannah születési anyakönyvi kivonatát. Hannah felkeresi az egykori asszisztenst, aki segédkezett Hannah abortusza során. Érzelmekkel teli beszélgetés folyik le kettejük között, miközben a nővér elmeséli a nem csak az ő, hanem az ikertestvére születési körülményeit is, akiről Hannah korábban nem is tudott. Hannah szülőanyjának megváltozatott nevével és munkahelyének címével távozik a nővér lakásából.
Amikor Hannah végre találkozik biológiai anyjával, elönti a harag és a gyűlölet az anyja elutasítása miatt. Éppen ekkor érkezik meg Hannah apja, hogy hazavigye lányát, miután megtudta, hogy hazudott neki az utazással kapcsolatban. Megtiltja Jason-nek, hogy meglátogassa vagy felhívja Hannah-t, mert hazudott arról, mit fognak csinálni. Jason visszatér a hotelbe, ahol az egyetemi barátai voltak. Szakít a barátnőjével, Alannaval, és hazatér. Felhívja Hannah apját és bocsánatot kér hazugságáért.
Hannah nevelőszülei is túlteszik magukat saját fájdalmaikon és félelmükön és
elhatározzák, hogy elmondják Hannah-nak az ő és ikertestvére (aki pár hónaposan halt meg) örökbe fogadásának a részleteit. Anyja elmondja, hogy ikrekkel volt váranadós, akiket elvesztett a terhesség 24. hetében. Ezek után látott meg egy örökbe fogadási felhívást Hannah-ról és ikertestvéréről a terhességi osztályon, ahol éppen önkéntes munkát végzett.

Hannah céltalanul barangol az utcán, amíg meg nem lát egy templomot, ahová betér.

Egy papot kér meg, hogy segítsen könnyíteni fájdalmán, érzésein. A pap azt mondja Hannah-nak: „Mert Isten megbocsátott nekünk, nekünk is meg kell bocsátanunk másoknak.

Krisztusban bocsánatot nyertél, és mivel meg van neked bocsátva, hatalmadban áll
megbocsátanod, hogy a megbocsátást válaszd. Engedd el! A gyűlölet teher, nem kell tovább cipelned. Csak a megbocsátásban lehetsz szabad, Hannah. Egy megbocsátás, ami messze meghaladja a mi felfogóképességünket. A megbocsátás, amit nem találhatsz meg egy utazáson vagy akár e falak között. De ha a Fiú szabaddá tesz, valóban szabad leszel.” Hannah-nak ezek után sikerül megbocsátania biológiai anyjának.

Jason randira hívja Hannah-t és elviszi abba a színházba, ahol Hannah elájult, és azt mondja, hogy be kéne fejezniük a darabot együtt. A film azzal végződik, hogy Jason és Hannah elindulnak a főiskolai kollégiumba. Hannah mindkét kezével átkarolja szüleit és megköszöni nekik, hogy akarták őt, mikor senki más nem akarta. Az utolsó képkockán a családi béke és a fiatalok boldogsága jelenik meg: Hannah szeretettel mosolyog édesapjára, miközben Jason kezét fogja.

 

ALFA MOZIKLUBUNK március 27-én, szombaton 17 órakor tartja következő filmankétját. A „KOLJA”  című cseh játékfilmet beszéljük meg.

A történet:

Prágában járunk, a vasfüggöny még tartja magát. Louka, a zenész a nőbolond az agglegények vidám és felelőtlen életét éli. Anyagi téren azonban már korántsem áll olyan jól, mint nőügyekben. Ezért egyezik bele, hogy pénzért névházasságot kössön egy ismeretlen orosz nővel, akinek csehszlovák útlevélre van szüksége. A házasság megköttetik: csakhogy Louka számításába apróbb hiba csúszik. A „felesége” ugyanis megszökik, s neki csupán egy kis csomagot hagy emlékül: a
kisfiát, Kolját. A megrögzött cseh szívtipró meg a gondjaira bízott gyermek kalandos kapcsolatáról szól a film, amelynek vége már-már tragikus következményekkel fenyeget…

 

Az ALFA MOZI február 27-én, szombaton 17 órai kezdettel tartja következő filmankétját az „AMERIKAI RAPSZÓDIA”  című amerikai-magyar játékfilmről.

A film tartalma:
„Az Amerikai rapszódia egy jómódú, budapesti család története, amely mások példáját követve Nyugatra menekül a kommunista elnyomás elől. A gondosan megtervezettnek látszó akcióba azonban váratlan hiba csúszik. A házaspár a nagyobbik lánnyal ugyan át tud szökni Bécsbe, de a kisebbik, még csecsemőkorú gyerek Magyarországon reked. A nagymama ugyanis nem meri rábízni sorsát egy gyanúsan viselkedő asszonyra, aki a határon zsákban csempészné át a kislányt.
A család megtörten folytatja útját Amerikába, ahol a férj egy repülőgépgyárban kap állást, és az Új Világban gyaorsan be is olvadnak a jóléti társadalomba. Közben a nagymama falun talál nevelőszülőket az aprócska Zsuzsának, ahol odaadó szeretet és féltő gondoskodás mellett cseperedik. A gondtalan, falusi környezetben életvidám gyerek lesz belőle. Hat év múlva a munkatáborból szabaduló nagymama valósággal visszalopja az unokáját, és egy repülőgépen
Amerikába küldi a családja után. A szülők boldogsága határtalan, ám Zsuzsikának a változások súlyos lelki válságot okoznak. Honvágyától és (nevelő)szülei iránt érzett szeretetétől vezérelve állandóan haza szeretne menni. Egy apjával kötött egyezség végül megnyugtatja a lányt, aki végül átlagos amerikai tinédzserként nő fel a csendes, kertvárosi környezetben. Zsuzsa azonban „rossz természetűvé” válik, anyjával állandó harcot folytat. Amikor az ellenséges hangulat már tarthatatlanná válik, az apa úgy dönt, a korábbi megállapodásuk értelmében elengedi a lányát, hogy visszatérjen Magyarországra.
A hazatérő Zsuzsa felkeresi a (nevelő)szüleit, és nagymamáját, igyekszik felkutatni múltjának emlékeit, megpróbálja megérteni, hogy hová is tartozik valójában. A tanulságos út végére érve, már egészen más emberként tér vissza Amerikába.
Zsuzsa és családjának története nem egyedi, a kommunizmus üldöztetése elől sokan kerestek menedéket a határokon túl. Arról azonban nem sokat tudunk, hogy mi történt valójában velük, és ők maguk sincsenek tisztában, hogy távozásuk után mi történt Magyarországon. Gárdos Éva, aki saját élettörténetét dolgozta fel ebben a filmben (ő az igazi Zsuzsa), kellő távolságból közelít ehhez a témához. A tengerentúlon sikeres vágóként tevékenykedő Gárdos Éva neves színészek és rengeteg magyar színész és alkotótárs segítségével hihető történetet varázsol elénk, ami mentes a történelmi
tablóktól és az idealizált amerikai álomtól. Az Amerikai
rapszódia emiatt életszagú, jól kidolgozott dráma lett, amely magyar és amerikai szemmel nézve egyaránt érdekesre és meghatóra sikeredett.”

Szeretettel hirdetjük az idei év első filmklubját, amelyre január 23-án 17 órakor kerül sor.

 

Fény az óceán felett (Light over the Oceans)

Az Ausztrália partvidékén élő házaspár, Tom és Isabel – spontán vetélések fájdalma után – éveken át hiába vágyik gyermekre. Váratlan körülmények között felbukkan életükben egy csecsemő, akinek kiléte ismeretlen, de szeretetre és gondoskodásra van szüksége. A kislány teljessé teszi a Tom és Isabel életét, akik éveken keresztül sajátjukként nevelik és szeretik. Idővel azonban olyan kérdések merülnek fel, amelyek Tom lelkiismeretét nem hagyják
nyugodni, és az igazság feltárása végül Lucy elvesztéséhez vezet. A megnyugváshoz vezető út hosszú és rögös, a film mégis azt sugallja, hogy hosszú távon mégis az egyenes utat érdemes választani.


A film érzékenyen mutatja be a gyermekre vágyó házaspár, a vér szerinti szülő és a gyermek kiszolgáltatottságát, a felnőtteket terhelő erkölcsi dilemmákat és a lehetséges veszteséget, amely egy örökbefogadást követhet. Ezekről a kérdésekről beszélgetünk majd a film kapcsán.

 

 

 

2020.

Újabb izgalmas filmvetítésre és hozzá kapcsolódó beszélgetésre hívunk 2020 őszén és telén is:

 

December 5., 17.00 óra – Az idei év utolsó filmklubjára szeretettel hívunk és várunk benneteket. Az év zárásaként egy újabb dokumentumfilmet nézünk meg otthon, és beszélünk meg a Zoom segítségével.

Túl az óceánon

Két kislány, akiket csecsemőként fogadtak örökbe Kínából, ugyanazon a napon. Az egyik gyerek a szüleivel egy nyüzsgő kaliforniai nagyvárosba, a másik egy kétszáz lelkes norvég falucskába került, és ezt követően mindkettő a saját családjával éli mindennapjait. Ez eddig akár egy megszokott történet is lehetne. Csakhogy Mia, és Alexandra ikrek, a film készítésekor kilenc évesek, és egy világ választja el őket egymástól. Hogyan, milyen körülmények között történhetett meg, hogy egy ikerpárt az örökbefogadás során szétválasztottak? Mit lehet utólag tenni, és hogyan élik meg ezt a helyzetet a szülők és nem utolsó sorban a gyerekek? Erről szól ez a nem mindennapi élethelyzetet bemutató dokumentumfilm, amely egyedisége mellett alkalmat ad a gének és neveltetés, a nemzetközi örökbefogadás sajátosságai és általában az örökbefogadással kapcsolatos váratlan helyzetek témakörének megbeszélésére.

 

November 7. ELVÁLASZTVA című dokumentumfilm a filmklubunk műsorán. Jó hír, hogy a beszélgetésben részt vesz az alkotás rendezője: Vincze Máté Artúr.

Gyerekek. Fogékony és kiszolgáltatott lelkek. Vannak helyzetek, amikor a szakemberek úgy ítélik meg, hogy nincsenek jó helyen, mert szüleik nem képesek megfelelően betölteni a szerepüket. Hosszú távon mi a kevésbé káros? A vér szerinti családban tartani a gyerekeket, vagy „kiemelni” őket, és erre a feladatra
felkészített és megfizetett nevelőszülőkkel helyettesíteni a vér szerinti kapcsolatokat? Mi a nevelőszülők dolga, meddig terjed a szerepük? Mit tehet a szülő, hogy visszakapja a gyerekeit, és képes lehet-e a valódi
változásra?

A dokumentumfilm bőven ad lehetőséget arra, hogy elgondolkozzunk e kérdéseken.

 


Október 3-án 16 órakor., Mother and Child című amerikai-spanyol filmdrámáról beszélgetünk. A film szépen és árnyaltan ábrázolja egy örökbefogadás szereplőinek életét 37 év elteltével. A filmben a gyermekét még kamaszlányként örökbeadó anya, Karen, az örökbe adott lány, Elizabeth és egy gyermekre vágyó fiatal nő, Lucy történetét követhetjük nyomon.

 

 

Mit jelent szülőnek lenni?

Az „Örökbefogadás” szerepelt a filmklub 2020. februári műsorán  

Attól lesz szülő valaki, hogy világra hoz egy gyermeket, vagy a szülőség valami egészen mást jelent: magunkhoz ölelni a gyereket és ringatni, amíg fel nem nő? Ezt a kérdést is felteszi a filmklubunkban legutóbb vetített alkotás. Az Örökbefogadás című dokumentumfilm Csehországba kalauzolja a nézőket, hogy bemutassa, hogyan alapít családot négy házaspár. Mindegyikük másképp: vannak, akik vér szerinti gyermekük mellé fogadnak örökbe egy kistestvért, vannak, akiknek az örökbefogadás az egyetlen esélyük a gyermekvállalásra, és olyan anya is akad, aki meglepetésre várandós lesz, a szülés azonban nagy fájdalmat okoz neki, amelyet nem akar újra átélni. A különböző élethelyzeteket bemutató alkotás negyedik házaspárja négy örökbefogadott gyermeket nevel, ám a házasság felbomlik.

A Görög Gödörben február 1-én nemcsak az a kérdést vetődött fel, mikortól szülő a szülő, a film számos kérdést előhívott a jelenlévőkből. Kötődhet-e hamarabb egy anya az örökbefogadott gyermekéhez, mint ahhoz, akit saját maga hozott a világra? Mikor találkozzon először az örökbeadás előtt a vér szerinti szülő az örökbefogadóval? Sok más mellett ezekről is beszélgettünk.